MRIMTTSSON

två veckor

Kategori:

 
 
Natten till den sjuttonde låg jag sömnlös, vettskrämd och förväntasfylld för jag och Axel hade varsin enkelbiljett till London. När jag vaknade tre timmar efter att jag äntligen somnat, packade jag det sista och min mamma vinkade av flygplatsen och snart var min utsikt endast moln. 
 
 
Efter tre timmar byttes den ut mot paddington stationens tak där jag och axel huserade ett tag ätandes i väntan på att Felicia skulle vakna.
 
 
Dagen efter vår ankomst var vi mest hungrig och förvirrade, haha, vilket vi fortfarande är antar jag.
 
 
På gatan där vi bor just nu finns det ca 20 ställen man kan köpa hamburgare etc. för under 2 pund. Dock har de inte så många veggie alternativ och jag föredrar Sainsbury's. Men vi har också gjort andra saker än att äta och vara förvirrade.
 
 
En tisdag spatserade jag runt i Covent Garden, lämnade CV hos London Graphic Center och köpte spexiga pennor (syns ej på bilden) tills jag fastna med en cappucino och en Ellen på skype. 
 
 
Efter en pratstund på 1,5 h ringde Axel och frågade vad jag höll hus för vi skulle ta oss till...
 
 
Museum of Natural History och se dinosaurier (som såg helt eb ut). Ps. Den vita statyn är ingen mindre än MR DARWIN! Alla naturares Mr Darcy så att säga.
 
 
 
 
Vad kan man göra mer då i London Town?
 
Jo man kan söka jobb hos American Apparel men då måste man ha massa bilder på hur man klär sig så man skiter i det och går på visning av en fantastisk lägenhet i Dalston.
 
 
Vad gör man efter det då? Jo då tar man sin Axel och sin Amerxicana kompis Richard aka Jesus aka Couscous under armen och dricka öl på en najs bar, sno glaset till den framtida läggan och köp mer öl så man kan promenera ner längs Kingsland Road och bli fulla medan man pratar om shewees och wigwacks.
 
 
 
Man kan också skrata åt skyltar som egentligen inte är roliga som den här på Curtain Road.
 
 
 Man kan lägga 11 pund i Notting Hill på Fish and Chips och chockera bartendern när man är svensk som han.
 
 
Man kan äta wraps med mango smoothie i Regent Park.
 
 
Sedan när man promnerat i parken kan man upptäcka att de stäljer mojito fudge vid stabell market och äta på Bk likt de kungar man är.
 
Efter vårt camden äventyr tog vi Felicia och två gömda flaskor med vodka mot en trebandskonsert.
 
 
Vi fightades i publikhavet medan vi dansade till 
 
 
När banden spelat klart, vodkan uppdrucken, gratis ölen lika så och min väska var full av glas var det dags att bege sig hem med ännu mer glas till vårt framtida hem, en ny norsk kompis på facebook och musiktips från brittiska iceage-fans.
 
 
 
Felicia, för dem som inte vet det, är den som vi ska flytta in med om allt går som det ska. Därför var vi tre och kickade på ännu en lägenhet eller snarare radhus med 3 rum, kök, badrum fördelat på tre våningar med en scuba dive-hall. Vi ska ha scuba dive-party, ni är inbjudna!
 
 
 
 
I lördags bestämde vi oss för att vara lediga så vi gick till British Museum efter en frukost på ett trevligt ställe där vi huserar.
 
 
Det var så mycket folk så vi dog och jag mådde bajs för jag var sjuk så vi gick efter någon timme. Dock var museumets tak fantastiskt som alltid.
 
 
 
Efteråt var det enda jag ville ha te så jag satt mig och drack te och målade medan Axel kollade in några frimurare.
 
I söndags var jag på provjobb som jag fått efter en gruppintervju som hölls på fredagen. Det gick asbra och jag kände mig ganska grym, dock var den stenhårds pose-bilden innan intervjun. Så jävla anställningsbar var jag!
 
 
Jag belönade min insats med att äta lax och quinoa på Prêt a Manger och sedan möttes Axel och jag i Holborn för att leta skor åt honom på topman.
 
 
På kvällen såg vi en crackfox, det var med glädje och rädsla jag jagade den för att ta en bild. Senare drog vi och amexricanen och några andra kiwis från vårt hostel våra ässes tillsammans med öl mot Finsbury Park där vi satt tills klockan blev morgon. Vid fem klättrade jag, Axel och en aussie över stängslet som omringade parken för att promenera hem till lykke li. Tre timmar senare vaknade jag upp för att gå på en jobbintervju, sjuk och sömnlös. Men det gick bra trots allt och jag har en trial på lördag. Weoh!
 
 
Efter min intervju däckade jag och Axel gjorde sig i ordning så drog vi på jakt efter hans april-byxor.
 
 
Jag har börjat måla en del med bara tusch på min CASSART-block.
 
 
Imorgon ska jag jobba mitt första pass på Le Pain Quitidien. Idag ska vi på visning för en lägenhet vid King's Cross och så ska jag försöka tvinga med Axel på bio.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ÅHÅH KINGSLAND <3
    Vad mycket det verkar som ni har hunnit med på så kort tid.

    Den bilden med crack foxen på ser ut som den gatan Alice bodde på. Om man fortsätter ner till vänster och tar fösta vänster låg hennes sista lägga precis på hörnet

    2013-10-01 | 22:01:11

Kommentera inlägget här: