MRIMTTSSON

Dans la Paris

Kategori:

(Nu ska här bombas bilder från en parisresa å titeln på inläget ska vara sådär klyschig å fransk som sig bör)
 
I April sa jag upp mig å tog tåget till Paris för att hälsa på en av mina äldsta vapendragare, Ellen.
 
 
Hon mötte mig på Gare du Nord efter några minuter av förvirrning å riktade våra steg mot östra Paris för att visa några av hennes omtalade platser. Som bilden ovan, en elektro-klubb med bästa konsten.
 
 
Vädret sög, men herre vad det var skitsamma för Ellen å jag var i samma stad! *LYCKA*
 
Efter att hängt vid en biograf å kanal, traskade vi genom djungeln av les bobos å studsade ner i sofforna på  Le Comptoir Général medan vi insöp oss av deras fantastiska kaffe. Jag lärde Ellen vad en flat white är å räddade medgäster från en galen vattenslang.
 
 
SER NI HUR MYCKET HON SAKNAR MIG? Smärtan å kärleken.
 
 
Vi kom hem å föreviga oss i Photo Booth som man bör.
 
 
Drack oss fulla å fyllde våra magsäckar med kick-ass burgers innan vi gick till techno-klubb som var helt efterbliven men vad gjorde det när Ellen var där.
 
 
READY TO PARTY!
 
 
PREPARTY AT LE RER, så redo! Såna babes.
 
 
UNDER JORDEN
 
 
På väg hem i gryningen med den första RER efter att vi flytt två fransmän å deras french kisses.
 
- So what do you think about the french kiss?
Eeeeeeeh *kiss i trosan av en implodering av LOL*
 
 
Vi kom äntligen tillbaka till Ellens filmiska idyll förort, Chateau. Gick mot den gröna kanalen å tänkte ta the last cigg before dying in bed, men ingen hade tändare.
 
 
 
Lyckades ta mig in till Ellen lilla maison utan att döda en endaste snigel som huserar på hennes tomt. Somnade till denna utsikten brevid my baby love.
 
 
Vaknade tog en dusch å en smyg-selfie i tron om att jag var en bakis babe innan...
 
 
...vi fort till Bastille å världens bästa ställe...... NÄMLIGEN WAH WAHA WAAAAAAAH....
 
 
...BAAAH BAAM BAAAH...
 
 
KOLLLAAAAA!!! ETT SKELETTMUSEUM!
 
 
 
 
Sen hade vi ett gött bakishäng i parken å skrattade åt allt å alla barn så det kändes ända ner i magen.
 
 
Sen fick vi kontakt med omvärden drog iväg våra tunga bakiskroppar.
 
 
 
Varför? Därför.
 
 
Vi hade svårt att tajma ihop oss med alla andra så vi satte oss på något kaffe en podcast tipsat om innan vi for hem å somnade till en lesbisk cheerleaderfilm.
 
 
NÄSTA MORGON. Herregud vad vi åt flott, gott å alldeless förmycket. Food-coma var givet! Men vi orkade ändå ta oss till Shakespear and co. å Marais.
 
 
Intryckt manlig fejs.
 
 
(Ellens bild)
 
Sedan mötte vi upp Ellens copines Sebastian å Emma inklusive hennes vän på svenska institutet efter vi bajsbombat deras toalett å skrattat åt deras anslagstavla. Tillsammans drack vi kaffe å senare öl/vin på Le Perle där vi började prata med bartendern när Emma å Ebba gått. Han drog med oss till Belleville för att äta dumplings med några svenska musikalartister. Kvällen fortsatte i ett fyllerus å mitt öra blev upphånglad av en argentinare som påminnde mig om sångaren Rodriguez.
 
De sista timmarna spenderade vi i de centrala delarna å turistplatser.
 
 
 
Innan vi tog oss till norra Paris å drack kaffe på ett mini-ställe bredvid en stor färgglad dörr.
 
 
Vi kramades hejdå på Gare du Nord. Jag köpte en macka för mina sista euros å saknade Ellen.

Kommentarer

  • ellson säger:

    Hahaha alltså skrattar så mycket. Glömt alla de loliga detaljerna som vattenslangen <333 Kändes som vi var på par-semester tillsammans i en annan stad där jag inte bodde typ (vilket är super nice jue). Puss saknar dig en massa :(

    "Rodrigo på klubb" borde vara vår nästa hit eller kortfilm

    2014-06-19 | 21:16:22

Kommentera inlägget här: