MRIMTTSSON

Några dagar senare

Kategori:

Jag sitter just nu på ett hippt café på Curtain Road där de spelar dunka musik som överröstar min skitiga folkrock eller vad ska kalla Crystal Stilts senaste platta som jag fann i veckan.
 
 
Så söt kan man vara hår som ligger stelt av svett och en nymogen finne på bröstet eller så kanske jag bara är grymt stenad på toppen av min kokain-kick. Good times!
 
Vad har jag för mig annars då förutom att vara down med alla c00la shoreditch-hipsters på café? Jo jag...
 
- Köper massa mat för mina pengar, dyr kinesisk mat med ingefära som var asgod
 
 
eller Prêt A Manger frukost innan jobbet,
 
 
alt. mitt stammisställe på vår gata där jag blivit lite vän med ägaren.
 
 
- Går på visningar som vanligt och som vanligt är mäklarna dumma i huvudet och bokar in oss på en visning för en etta... Vi är tre storvuxna vikingar dvs ingen rum för oss i den läggan. Men fin dörr hade den...
 
 
Här går Axel och knaprar på en snickers utanför den lilla lägenheten när King's Cross.
 
 
- Köpte New Balance för att inte mina fötter skulle dö av de stenhårda Doc's sulorna, JUST DET! Jag har blivit med jobb.
 
 
- Tar en del ego-bilder på toan...
 
 
Här har vi 1.Trött som fan vill inte jobba 2.Mitt hår är ganska galet men inte lika galen som jag 3.Jag lyssna denna här medan jag bajsar, hatar patriarkakatet och hör några ungrar som kissar med öppen dörr på toan brevid. 4. Fyllan.
 
- Tvättar i en mintgrön laundrette innan jobbet och läser 1000 sidor om hälsa, säkerhet, jobbkontrakt etc.
 
 
- Dricker öl, spelar TP med hostel folks och knaprar solrosfrön.
 
- Sjunger Ellen sa Nej medan en fransk kille twerkar till min skönsång i en mörkpark.
 
 
- Äter fish and chips i en rondell i Covent Garden efter jobbet, men Axel fick ingen fish utan en fish pie för jag hann köpa den sista. Kan även tillägga att Axel fortfarande lägger skulden på mig för att han inte fick sin firre.
 
- Jobbar på Le Pain Quitidien och får asgod lunch från menyn gratis. Provade Bruschetta igår efter att en av kockarna tipsade mig. Hade nog aldrig beställt det självmant men det var verkligen grymt gott!
 
 
- Har allt från akward till trevliga samtal med mina arbetskamrater. Exempel på en obehaglig konversation som jag hade igår med en kille av kökspersonalen.
 
Where are you from? 
Sweden
Good... *Han ler lite obehagligt*
 
- Sitter bredvid, även vid vissa tillfällen pratar med en sovande Axel på Over-, underground eller buss.
 
 
- Promenera hem och se världens största crackfox. Den var läskigt stor.
 
 
 
Nu ska jag dricka öl innan arbetslivet kommer ikapp mig. HA DET!
 
 
 
 
------------>SPOTIFYLISTA<------------
 
 
En nackdel med att inte vara i GBG förutom att inte få vara med mina bästa människor, att missa 1000ungafeminister-aktionen/er...
n

Kommentarer

  • Ellen säger:

    vill komma och hoppa på dig iklädd en fish and chips dräkt typ. Jobba på i dina fina skor!!

    2013-10-06 | 22:20:28
  • tilda säger:

    ditt hår!!! ♡___♡

    2013-10-26 | 00:29:04

Kommentera inlägget här: