MRIMTTSSON

C.S.T.M.N.T-Graduation del 2

Kategori:

Först ut av mina vänner (förutom Josefin på Hvitfeldskiski) var Malin och av fredsbarnstruppen Ellen.
Anna och jag försökte tränga oss fram på Schillerskas skolgård för att få en glimt av studenterna och vi såg lite av en hoppande Ellen och Malins rosa hår som flög i vinden. Efter att springadet var slut fann vi snabbt Ellen.
 
DSC_1007
 
Så himla fin, förvirrade och glad!
 
DSC_1014
 
Finaste Malin och Iris.
 
Sprang mellan studenterna tills de försvann på varsitt flak och tappade bort Anna men fann henne och tog varandra under arm hem till mig och varma mackor. Efter ett tag tog jag cykeln till Malins mottagning där jag nästan började gråta av hennes mamma tal eftersom jag var en aning fragil och bakfull (levde på övertid).
 
DSC_1019
 
Så himla fin och blev lite löjligt stolt av någon anledning. Bäst är hon!
 
DSC_1025
 
Här är mina fredsbarn! Älskar den bilden. Älskar de där människorna.
 
Kom hem till Ellen dränkt i svett då jag cyklat till häftig hets-musik för att snabbt komma hem till henne. Möttes av världens största studentmössa som vilade på hennes framsida och av mat och folk-vimmel på insidan. 
 
DSC_1044
 
Två dagar senare var det de andra fredsbarnets tur. Anna, Ellen och jag tog den gula bussen till partille och fann Elins skola. I väntan på att kalaset skulle börja fick vi uthärda en gassande sol och senare även champange-sprutande studenter, vilket resulterade att min hela baksida blev blöt och senare stel-kletig.
 
DSC_1058
 
Elin sprang ut och vi skrattade åt hennes bajsätande stundentbild, vinkade av henne på flaket, åt glass på ett övergivet allum, fann henne en present, fick skjuts i en cab av na' och möttes av wermland på hennes stundentmottagning.
 
DSC_1077
 
DSC_1086
 
Smop-Ann_83 <3
 
Sedan kom onsdagen då Anna sprang ner för trapperna i Krokslätt och vi hoppade på henne med björnar och en mängd blommor för att vinka av henne och senare befinna oss nedsjunkna med god mat och cider på hennes mottagning.
 
DSC_1089
 
Vi deppade för att vi inte skulle på stundentfester likt Anna som till och med skulle på två denna kväll. Så vi bestämde oss för att även vi skulle göra ta vara på kvällen som slutade med två taxifärder och en tidig morgon resa hem. Men som tur var kom en långhelg innan min student så vi hann vila upp oss. (Eeeeeeeh nej)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: