MRIMTTSSON

29 Augusti 2012

Kategori: andra platser

Min födelsedag började på mitt frukostönskemål för dagen, Le Pain Quotidien.
Jag fick en frukost bestånde av olika brödsorter, fruktsallad och ett ägg tillsammans med kaffe.
Oskar blev dränkt i vatten med var glad ändå för vi skulle fara till Metropolitan museum.
Efter att vi gått igenom avdelning om Egypten...

Flodhästen William.
Och den grekiska...
så begav vi oss mot den moderna avdelningen.
Annie och jag uppskattade teckningar av Ellsworth Kelly.
Min favorit "Red and Yellow Cliffs" av Georgia O'Keeffe.
Sen bar det av till taket.
Där fanns en molnstad av Tomás Saraceno ("Cloud City).
Och turister som tog turistfoton.







Innan vi gick igenom Central Park till Strawbterry Fields upptäckte vi en zeppelinare i skyn.

Här är mosaiken som säger Imagine och Yoko Onos blommor i formen av peacetecknet.

Allt var fint tills folk började sätta sig på mosaiken och ta turistbilder. 
Sedan promenerade vi mot 5th Avenue och hem.
Vi avslutar med en solbadande pojk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: