MRIMTTSSON

Turist, javisst!

Kategori: andra platser

Runt klockan tolv hade jag hittat vägen till Sara och Selmas lägenhet i Luxembourg, Paris. Jag strosa runt, gick vilse, träffade ung man med starka åsikter om engelska böcker i franska trädgårdar, läste i Jardin du Luxembourg och fann vägen till Saras jobb. Hon snodde med en tiramisu (eller hur det kan tänkas stava) och vi begav oss mot Louvren.
Vi åt, köpte cykelkort åt mig, cyklade på liv och död i trafiken till en Laura Marling spelningen. Hängde på ett tapas ställe innan det började. Förbandet var den något nervösa pianisten iLMs band som också spelade gitarr och höll takten konstigt.
Mot en park och en picknick med fattiga riddare och Saras chokladsås nedpackat.

Vi köpte blodapelsin, jordgubbar och Sara sin dagliga champinon.
Vi fortsatte vår cykeltur för vi missade marknaden vi skulle på, men det gjorde inte så mycket. Nu börjar våra tursitbilder (dock har jag inte alla, men det var grymt!):
Vi cyklade förbi en hamn och massa udda höghus, väldigt futuristiskt.
Vi gick förvirrat runt, cyklade i rondellen vid triumfbågen, på Champs Elysée, där man inte fick och bestämde oss för att lämna cykeln för ett tag. På kvällen skulle Sara jobba och jag var hemma med Selma och hade det trevligt.
Sara jobbade på torsdagen och jag har cravings efter att spela gitarr så medan hon jobbbade spelade jag. Efter hon jobbar klar och jag mött henne handlade vi inför vår picknick i Montmarte.
På fredagen jobbade Sara på förmiddagen så jag gick på egna äventyr och tog en promenad till ett ställe och åt brunch. Eller frukost. Den var stor och god.
Jag köpte Dr Marten's för mina gamla är så jättegamla att de nog snart dör. Men de har åldrats väl.
Vi köpte kronärtskockor, lite kläder och letade falafell.
Till slut fann vi fallafel. Nomnomnom.
Musiker utanför Shakespeare and company.
Sen begav vi oss till Sara och Selmas vänner på festligheter. Sista dagen parkhängde Sara och jag tills jag for hem.
Det här är nästan alla bilder jag tog i Paris (det blev inte så många) och skrapa ihop lite från Saras instagram. Dock vet jag att hon har massa fina tursitbilder på sin kamera.

Kommentarer

  • ellen säger:

    åhhh le pain quotidien och falafel i judekvarteren!! Ser riktigt lovanade ut du braiga turist. Snart får vi ta och turista,

    2012-03-28 | 07:56:19
    Bloggadress: http://mademoisellevanille.blogg.se/
  • Malin säger:

    hahah känner mig efterbliven men på vissa bilder hade jag svårt att avgöra om det var du eller sara!!!! haha. ni är ganska lika alltså.

    2012-03-28 | 16:05:50
    Bloggadress: http://looneyluna-malin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: