MRIMTTSSON

Skäggiga damen.

Kategori: allt å alla



Jag vaknar förvirrat upp i mitt eget hus. Hur hamnade jag här?-känslan. Malin och mitt samboskap är över och särboskapet börjar. Fast bara tills 2 juni, då blir det Siesta och sen boende hos Malins mamma som är i New York då. Åh denna dag har bara gjort mig pepp på sommaren och allt som är inplanerat. Snön börjar smälta och hela tiden får jag liksom många andra känslan av att våren är här (för att sedan nästa morgon finna att den känslan ersatts mot minusgrader och frost).

Även om så var fallet idag så känns det som en ganska bra dag ändå. Jag hade två lektioner med en ny engelska lärare och samma mattelärare. Slutade klockan tolv och drack kaffe med Signe i skolan tills ett då vi begav oss till statsbiblioteket. Där försökte vi hitta ett bord där vi kunde sitta för att bli en del av alla de olika studenterna som plugga. På vår färd till lexikonen träffade vi på en berusad som bestämt skulle vara med på Tv ikväll. Jag lämnade Signe ganska snabbt bland några konst-stundenter och begav mig till Valand för att hoppa på trean och träffa på min efterlängtade vän. Ellen och jag satt och skrattade åt allt onödigt som nödvändigt (Hamburgare i barnvagnar). Vi led på grund av alla skolbarn från vår förra skola tills hon skulle av och jag blev ensam kvar med beatles-låtar och körer som sjöng rumpa. Nu blev det väldigt långt insåg jag, men hann träffa Malin en stund för info om Taizé (peppen) och min mest besökta sida blev idag tyda.se (engelskaprov).

Nu ska jag ta mig en kvällmacka och kanske läsa "räddaren i nöden" eller Harry Potter får se vad det blir.
Hoppas imorgon blir en lika bra dag. Hejdå!
Jag gjorde en gif, men det blev ingen gif. Översta bilden är Eds kyrkogård som ligger vid vattnet.

Kommentarer

  • amanda säger:

    åh plugga på biblioteket måste vi göra! man känner sig ambitiös så fort man kommer innanför dörrarna! jag har fått för mig att ju mer man hänger på "stadsbibblan" desto smartare blir man?

    2011-01-24 | 22:16:18
  • amanda säger:

    åh plugga på biblioteket måste vi göra! man känner sig ambitiös så fort man kommer innanför dörrarna! jag har fått för mig att ju mer man hänger på "stadsbibblan" desto smartare blir man?

    2011-01-24 | 22:16:42
  • ellen säger:

    kände att den bussturen var just det glittret jag behövde igår, fnissfniss. Första bilden är gabbidabbili fin! Puss

    2011-01-25 | 21:33:33
    Bloggadress: http://mademoisellevanille.blogg.se/
  • ellen säger:

    kände att den bussturen var just det glittret jag behövde igår, fnissfniss. Första bilden är gabbidabbili fin! Puss

    2011-01-25 | 21:35:45
    Bloggadress: http://mademoisellevanille.blogg.se/

Kommentera inlägget här: