MRIMTTSSON

Lester Square Station till St. Pauls Station.

Kategori: allt å alla

London del 2.

Detta är nära Lester Square station så antar att detta är Lester Square (eller nära i alla fall). Här är det fullt med kontor och det är väldigt mycket liv, speciellt vid lunchtid då vi var där. Åt på PizzaExpress, en inte så stor men väldigt lila restaurang med en god pizza med ett hål i sig och massa rocola på. Precis vid kanten av denna restaurang och där bilden är tagen finns en gata man kan följa för att komma till ett ny öppnat köpcentrum. Som inte är som vilket köpcentrum som helst utan väldigt fint och öppet, mer som en stad ungefär. I närheten finns Absolut Vintage som jag tycker man ska besöka om man åker till London. Det finns massa fint. Där fann jag en svart lång klänning som såg ut som en 20-tals begravningsklänning. Väldigt fin men jag hade så lågt blodsocker så orkade inte. Haha. Som det kan gå. Men Emma hittade två saker i alla fall.
Milleniumbron, den heter så för den byggdes 2000. Den som är med i Harry Potter. Därför tog jag förfärligt många bilder på den, det beror på att Malin gjort mig till en HP-nörd (När ska jag få låna fyran egentligen? Avlider lite). Tate Modern i bakgrunden.
"EAT RUBBISH"
Blackfriars Bridge!!!!!!!!!!!! och lite av Southbank och River Thames.
St. Pauls Cathedral och Wobilly Bridge, som den också kallas... Alltså bron.
South Bank.
Tate Modern, ett modernt konstmuseum i ett gammalt värmekraftverk. Det verkar ganska omtyckte. När en av de som jobbade i en 2hand i Camden frågade vad vi skulle och vi sa Tate Modern, blev hon jätte glad och sa att hon älskade det. Sen frågade hon också om vi var syskon, hon tyckte dock inte vi var lika.
"Free Hugs", man delar ut gratis kramar. Efter gruppkramen såg han nöjd ut.
Stalkfotar människor i rulltrappan.
Handgjorda solrosfrön, varje är unikt.
Sen fick jag veta att man inte fick fota mer så då åkte kameran ner och fram med penna och papper för att kunna komma ihåg fina saker. Det fanns väldigt många duktiga tecknare och en å en annan duktig målare som jag fastna för. Får visa dem någon gång.
Jag kan inte låta bil att stalkfota......

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vad fint det verkar vara i london. Så fint att du borde ta med oss alla vänner och åka dit och visa oss allt coolt. Det hade allt varit något<3

    2010-11-11 | 20:35:02
    Bloggadress: http://annamedmera.blogg.se/
  • Malin säger:

    ÅH! det är ju den bron!!!!!!!!! och du har stått på den!!!!!! asgrymt! <3<3<3<3

    2010-11-12 | 16:03:53
    Bloggadress: http://looneyluna-malin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: