MRIMTTSSON

post från 23 oktober

Kategori:

 
 
Här sitter jag på Hackney Picturehouse och lyssnar på ett band som egentligen inte är alls bra, låter som mitt band i sexan hade fått en injection av gbgpop. Har spotify för första gången på en och en halvvecka så vet inte vad jag ska välja när jag har friheten att välja vad som helst och spotifys rekommendationen suger ju...
 
Såååå... Vad händer?
 
Axel och jag var utan sovplats och hamnade i Elephant and Castle på ett hostel ensamma i en fängelsecell. Dock var det trevligare än det låter, hade även ett oroligt akward möte med en spanjor när jag sminkade mig på toaletten. Han vågade typ inte gå in och hängde i dörren.
 
 
Var deppig och la mig tidigt medan tre brittiska killar hade one night of freedom-galenheter som inkluderade röka gräs i vårt rums gemensamma badrum, inhalera lustgas ur patroner och försöka få en tysk engelska-elev att dra in lite helium han med. Det knasigaste var nog att en av dem lät precis som John Lennon, så läskigt lik.
 
 
Dagen efter kom bästaste Sona till vår hostel och tillsammans med henne köpte vi mat och begav oss till Clissold Park och skrattade åt vår omgivning medan vi dunkade Johnny Flynn.
 
 
På kvällen gick vi ut på äventyr, Sona och jag diskuterade feminism med någon brud vars bror tjej var från Sverige, var heartbroken på ett tak och spelade fotbollsspel med kastanjer som boll. 
 
 
Felicia och Michelle var med bl.andra.
 
 
Klottrade lite...
 
 
Dagen efter tog vi våra bakisrumpor till Sundayup Market och åt mängder av god mat, köpte muffins och kaffe innan vi fynda på Tesco och såg Blue Jasmine på Rich Mix. Den var mycket mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Som en filmfantast borde jag vara såld på Woody Allen men är inte helt 100 med honom därav mina tvivel.
 
 
Promenerade hem efter jobbet från Arsenal Station.
 
 
Promenerade med Emma på Viber i öronen nedför Brick Lane till ett tomt Spitafield market.
 
 
Hängde med Axel vid Thamsen och Parlamentet.
 
 
 
Allt detta skedde innan.... VÅR FLYTT! I fredags efter mitt jobb mötte jag upp Felicia, Axel och Michelle med mina och A-mans väskor innan F&M drog till Camden och jag och Axel tog bussen till vårt nya hem.
 
 
Men där var vi inte länge då vi hämtade mina saker på hostlet, hängde med David när han jobbade i en bar, tog hans nycklar som inte fungerade och bröt oss därför in hos honom, Pierce och Richards lägenhet. Där åt vi fryst pizza och drack mjölk tills Pierce kom och fick chocken att ha två svenskar ätandes i sig pizza vid sitt bord.
 
 
I Lördags for vi till Ikea. Gick i 30 minuter för att komma fram till Ikea from Hell. Det var skrikande barn överallt och inga riktiga kanelbullar. Men vi fick med oss otroligt sköna täcken och fynda porslin så det var värt det.
 
 
På kvällen kom Felicia hem på sin rast innan hon skulle gå ut på konsert och vi åt middag tillsammans med vår italenska vän Dario. Sedan vinkade vi adjö till Dario och sedan Felicia för vi skulle på House-Warming party hos Pierce, Richard och David. Det var en mycket speciell fest, men lärde känna lite nya människor.
 
 
Åkte tåg för andra gången på söndagen för att möta Felicia på Oxford St. och hämta upp hennes grejer och dra med Paulina och Amanda hem till oss för te och kakor.
 
 
 
Igår såg jag på Control, deppade lite över att Ian Curtis var så fucked-up och tyckte synd om hans fru Debbie och Annik, åt flingor och yoghurt <333 i min underbara säng <333.
 
 
HA DET!
 
 
 

Kommentarer

  • Sona säger:

    Menassåååååååååååååååååååååå VILL IGEN

    2013-10-30 | 14:55:11

Kommentera inlägget här: