MRIMTTSSON

petite PETITE petite GrAnD

Kategori: allt å alla

Just nu sitter jag i en halv fuktigt  lägenhet med två snarkande människor, Emma och pappa. Mamma är nog den ända i familjen som inte gör något underligt ljud från sig i sömnen. Jag har t.ex. pratat om knivar i sömnen. HAHA. Hmmm. läskigt.....

Idag var vi i Monaco. På tågstationen skrek de ut i högtalarna (På engelska för en gång skull) om svininfluensan så nu tror Emma att hon har det. Jag vet inte. Kanske är vi alla smittade.
Monte Carlo var det 100000grader varm luft som strömmade upp ur asfalten. Var nära på att fall ihop och dö. Det är väldigt fint där, men jag vet inte. Kanske lite för mycket ibland. Det som var riktigt bra var att det itne fanns tiggare där eller fyllon på gatan. Ibland kan det var lite jobbigt när det sitter en massa fulla och läskiga människor som glor ut en och säger något, man inte riktigt förstår. Det är i allmänhet bra här i Nice. Vi kanske är lite misstolkade, men det är så det kan gå. Vi har badat också. Det var skönt. Jag kanske har bränt mig på knäna, vet inte riktigt säkert. men i så fall bara lite. Vi bor i gamla stan. Det är ungefår tio steg från den gamla huvudgatan och en bit från marknadsplatsen och stranden. Det är riktigt mysigt här. Lite annorlunda från Sverige bara.


Jag har sett en kaursell inte långt från lägenheten som jag måste ta kort på innan hemresan.

Rygg börjar värka nu för jag sitter rokig som en banan och så tror jag att jag ska fortsätta läsa i min bok. Den har handling i Paris under andra världskriget (1943). Ärligt så blir jag ibland förvirrad om jag antigen är i Paris eller Nice eller om boken är det.

Hejdå/Au revoir! saknar folk<3


Macarons, det ska jag nog gå på jakt efter nån dag.

Ellen vilken strand tyckte du var bäst sa du? Hur har du det? Hur många veckor blev seglingen?


Har du några tips på måsten i Nice? Kommentera!

Kommentarer

  • alice säger:

    Jag har två!!! :D men hahaha kommer inte ihåg namnen, men ett av de är en resturang ganska nära stranden och vägen som går längs stranden ;P det är typ en "cowboy" resturang, om jag inte minns fel så är glassen ssssssåååååååå hhhhhhääääääääääääääärrrrrrr god :) det andra är en speciell strand, det är inte den vanliga eller vad man säger ;) det är en massa sten och det blåser mer där så det är större vågor. haha den låg nära mitt hotell, nu vet du mari vart den ligger! nä men den ligger till vänster om den stora stranden vid ett par gigantiska vita hotell :) ha det så bra!

    2009-07-08 | 09:59:01
    Bloggadress: http://alicearonsson.blogg.se/
  • alice säger:

    hahahaha, you are a crazy crazy person ;) när kommer du hem? jag åker bort på fredag :S :P <3

    2009-07-08 | 19:48:00
    Bloggadress: http://alicearonsson.blogg.se/
  • alice säger:

    tack tack sötis :)

    2009-07-08 | 21:17:07
    Bloggadress: http://alicearonsson.blogg.se/
  • Ellen säger:

    Heej. haha, jag vet vilken karusell du menar :D Macarons hittar du inte i nice typ. Bara inne i stan om man letar noggrant ;) Vi badade bara på den stora stranden :) <3

    2009-07-09 | 18:26:47
    Bloggadress: http://mademoisellevanille.blogg.se/
  • MAlin säger:

    ÅÅh, vad mysigt ni verkar haft det! jag har just kommit hem nu. hihi. och jag vill gärna se om du tog någon bild på den där karusellen. fast jag vill se andra bilder också. haha. men det verkar varit bra i alla fall. jag vill också åka till frankrike! :D<3

    2009-07-14 | 16:54:03
    Bloggadress: http://looneyluna-malin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: