MRIMTTSSON

Oro ligger och gror. Hoppas du orkar läsa om du vill.

Kategori: allt å alla


Åh jag hatar att inte veta. Speciellt när jag alltid hittar på saker i skallen om hur det kan vara. Huvudet pankar av smärta. Jag får yrsel med, ibland någon gång, ibland flera gånger per dag, ibland några dagar i sträck. Det är den yrsel man kan få när man går upp för snabbt ur soffan skillnaden med min och den är att jag inte går upp för snabbt ur en soffa och min är värrre, okontrollbar. Allt börjar snurra och kroppen känns som myrkrig på Tv. Allt blir svart. Tomt. Jag känner hur jag nuddar något och att det gör lite ont. Jag vaknar upp på golvet. Ibland så slår jag in i väggar och vaknar till upp i det svarta så jag försöker ta kontroll över kroppen, men lyckas inte och faller på golvet. Jag förstår inte hur jag hamnat där och blir förvirrad. Kravlar mig upp på trappan och sätter mig där för att kunna andas. Andas ut.
Jag förstår mig inte på huvudvärken jag får. På helt oväntade ställen t.ex. när jag böjer mig ner i duschen bara för att ta upp schampooflaskan. När jag går hem från kompisar. Jag börjar kallsvettas och värken kryper upp i huvudet och det börjar dunka. Ibland gör nacken ont. Ibland huvudet. Det kan vara som att jag får en knock out helt plötsligt. Åååååh jag hatar det.

Idag vid frukost sa min mamma att jag kanske hade dåligt blodtryck. Jag trodde jag hade vanlig migrän som inte treo och ipren kan hjälpa. Fast det gör det ibland. Malin var också hos en spåtant.  "Och så sa hon att jag hade en vän som mådde dåligt, en vän med kort brunt hår, det måste varit Mari hon menade. Och som kanske var deprimerad eller något, sjuk kanske". Jag vet inte o jag är sjuk eller demprimerad jag vet bara att jag inte gillar det här. Faktiskt börjar jag bli lite orolig. Svininfluensan gör ju inte oron bättre heller. Jag vet inte kanske är jag bara löjlig som oroar mig, men jag har alltid haft en känsla av att jag ska bli svårt sjuk. Det känns som ordet sjukdom betytt något speciellt för min skalle. Allt känns lite tröttsamt nu. 

Hoppas jag inte tröttat ut dig eller fått dig oroad. Om var inte det. Behövde bara skriva av mig.
Nu ska jag kolla upp högt blodtryck vad det är egentligen. Vårdguiden here I come!

Update: Det stod att det kan vara orsaken till huvudvärk. Högt blodtryck alltså.

Kommentarer

  • Ellen säger:

    ;( fast dt får jag med ibland. men inte lika mkt. Hoppas det går över<3

    2009-08-01 | 15:18:34
    Bloggadress: http://mademoisellevanille.blogg.se/
  • Anna säger:

    Hoppas det går över snart <3 Jag är rädd för svininfluensan :( <3

    2009-08-02 | 11:26:01
    Bloggadress: http://annamedmera.blogg.se/
  • Malin säger:

    usch, det låter hemskt. stackars dig mari. vill så gärna hjälpa dig på något sätt. men jag vet inte. din mamma har kanske rätt, om högt blodtryck. fast stod det något om att man typ svimmar av det? eller svimmar du när det blir svart och du vaknar på golvet? jag kan fråga min lilla mor om hon kan gissa varför det blir sådär. fast hon brukar inte veta så mycket när man frågar henne i för sig.



    förresten så är svininfluensan som en vanlig influensa, det är bara det att den sprids så snabbt och dom har inte riktigt fixat vaccin mot det än, så dom är rädda att alla ska bli sjuka och inte kunna jobba. fast influensa är ju inte kul att ha. du kanske behöver vila och så, så kanske det blir bättre?



    oj, förlåt, nu skrev jag en hel uppsats här känns det som. det var bra att du skrev av dig tycker jag. <3

    2009-08-03 | 23:53:30
    Bloggadress: http://looneyluna-malin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: